Notas Avulsas

terça-feira, julho 17, 2007

Paraíso Tropical

Todos sabem que o Notas Avulsas não é nem implicante nem maledicente e mesmo se fosse não gostaria de falar mal de ninguém.

É por isso que devo dizer, no melhor sentido possível, que Alessandra Negrini (Paula / Taís) consegue ser igualmente canastrã (canastrona?) em todos os papéis que até agora vem desempenhando: Taís, Paula, Falsa Paula.

Nem me surpreenderia se os roteiristas inventassem uma Falsa Taís -- uma Paula fingindo ser Taís à fim de desmascarar a Taís fingindo ser Paula -- para a Negrini brilhar ainda mais.

Afinal, simetria é simetria.



(Martin Munkácsi, Three Boys at Lake Tanganyika, 1929-30)

Henri Cartier-Bresson

falando de Martin :

"For me this photograph was the spark that ignited my enthusiasm. I suddenly realized that, by capturing the moment, photography was able to achieve eternity. It is the only photograph to have influenced me. This picture has such intensity, such joie de vivre, such a sense of wonder that it continues to fascinate me to this day." He paraphrased this many times during his life, including the quotation, "I suddenly understood that photography can fix eternity in a moment. It is the only photo that influenced me. There is such intensity in this image, such spontaneity, such joie de vivre, such miraculousness, that even today it still bowls me over."